Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Інформація

Інформація про використання методів особистісно-орієнтованого навчання на уроках української мови у 9 класі

Нині існує багато різних форм та методів навчання української мови, які зорієнтовані  на краще засвоєння учнями навчального матеріалу та підвищення якості знань і вмінь. Розуміючи, що урок потрібно побудувати так, аби він був цікавим і необтяжливим для учнів, поєдную традиційні та інноваційні методи навчання, які пов’язані із застосуванням інтерактивних методів навчання.

Першою фазою уроку є актуалізація. протягом цієї фази пропоную учням подумати і пригадати якомога більше інформації, яку вони вже знають з теми, поставити власні запитання вчителеві, визначити мету навчальної роботи. Під час актуалізації часто використовую такі інтерактивні методи, як «Мозкова атака», «Передбачення», «Активне слухання», «Ти – мені, я – тобі», «Два, чотири, всі разом», «Коло ідей», «Асоціативний ряд» .

Наступним етапом уроку є «усвідомлення змісту», під час якого учні здійснюють пошукову діяльність, конструюють чи усвідомлюють новий матеріал. Моїм завданням є підтримати зацікавленість учнів, отриману ними на етапі «актуалізація», допомогти встановити зв’язки між відомими та новими знаннями з метою утворення нового розуміння, намагаюся створювати якомога більше педагогічних ситуацій для усних та письмових висловлювань як монологічного, так і діалогічного характеру. Для ефективного читання та письма використовую інтерактивну систему нотаток – «позначки». Цей метод є знаряддям тривалого зацікавлення текстом, оскільки дозволяє учням активно перевірити своє власне розуміння того, про що вони читають. Також використовую такі методи: «Мозковий штурм», робота в малих групах, «Керована лекція», «Снігова куля» (два-чотири-вісім), «За – проти», «Займи позицію», «Веббінг»(павутиння слів), «Ажурна пилка» та інші.

Третій етап уроку – «рефлексія» - та частина, протягом  якої учні  роблять перегляд проблем, що розглядалися, запитують, застосовують і поширюють нові знання. На такому етапі уроку зазвичай використовую такі  інноваційні методи, як «Гронування» («Асоціативний кущ»), «Незакінчене речення», «Дерево рішень», метод евристичних питань, «Прес», «Мікрофон», «Торт дерево) рішень».

Найефективнішими на особистісно-орієнтованому уроці є різноманітні форми та методи роботи:

  • самостійна та групова навчальна діяльність у процесі роботи над текстом, пошукові, дослідницькі методи; організаційно-ділові ігри; застосування опорних конспектів; діалогічні та дискусійні методики; крупноблочний метод подачі навчального матеріалу;
  • під час роботи з текстом: читання з позначками; формулювання запитань до тексту; складання простого та складного планів; методика незакінчених речень; складання асоціативних рядів
  • усна та письмова рефлексія, оцінювання власної та колективної діяльності.

Завдання  та вправи для уроків у 9 класі складаю самостійно та користуюся такою літературою:

  1. Баран Г.В. Орфографічний зошит. 9 клас.
  2. Ламанова С.В. Українська мова та література. 9 клас: Зошит для поточного та тематичного оцінювання.
  3. Тестові завдання з української мови:Для 9 кл./Л.Скуратівський, Г.Шелехова.
  4. Баран Г.В. Рідна мова. Завдання для тематичної атестації. 9 клас
  5. Ваш репетитор: Посібник/Колектив авторів під керівництвом М.І.Пентилюк.
  6. Жовтобрюх В.Ф. Українська мова. 9 клас: Комплексний зошит для контролю знань.

На уроках української мови в 9 класі використовую різноманітні картки для індивідуальної роботи, тестові завдання різних видів, схеми-опори, таблиці, пам’ятки, різноманітні диктанти, алгоритми та інше.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Ленок (29.11.2014)
Переглядів: 818 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar