Головна » Статті » Мої статті |
Інформація про використання методів особистісно-орієнтованого навчання на уроках української мови у 9 класі Нині існує багато різних форм та методів навчання української мови, які зорієнтовані на краще засвоєння учнями навчального матеріалу та підвищення якості знань і вмінь. Розуміючи, що урок потрібно побудувати так, аби він був цікавим і необтяжливим для учнів, поєдную традиційні та інноваційні методи навчання, які пов’язані із застосуванням інтерактивних методів навчання. Першою фазою уроку є актуалізація. протягом цієї фази пропоную учням подумати і пригадати якомога більше інформації, яку вони вже знають з теми, поставити власні запитання вчителеві, визначити мету навчальної роботи. Під час актуалізації часто використовую такі інтерактивні методи, як «Мозкова атака», «Передбачення», «Активне слухання», «Ти – мені, я – тобі», «Два, чотири, всі разом», «Коло ідей», «Асоціативний ряд» . Наступним етапом уроку є «усвідомлення змісту», під час якого учні здійснюють пошукову діяльність, конструюють чи усвідомлюють новий матеріал. Моїм завданням є підтримати зацікавленість учнів, отриману ними на етапі «актуалізація», допомогти встановити зв’язки між відомими та новими знаннями з метою утворення нового розуміння, намагаюся створювати якомога більше педагогічних ситуацій для усних та письмових висловлювань як монологічного, так і діалогічного характеру. Для ефективного читання та письма використовую інтерактивну систему нотаток – «позначки». Цей метод є знаряддям тривалого зацікавлення текстом, оскільки дозволяє учням активно перевірити своє власне розуміння того, про що вони читають. Також використовую такі методи: «Мозковий штурм», робота в малих групах, «Керована лекція», «Снігова куля» (два-чотири-вісім), «За – проти», «Займи позицію», «Веббінг»(павутиння слів), «Ажурна пилка» та інші. Третій етап уроку – «рефлексія» - та частина, протягом якої учні роблять перегляд проблем, що розглядалися, запитують, застосовують і поширюють нові знання. На такому етапі уроку зазвичай використовую такі інноваційні методи, як «Гронування» («Асоціативний кущ»), «Незакінчене речення», «Дерево рішень», метод евристичних питань, «Прес», «Мікрофон», «Торт дерево) рішень». Найефективнішими на особистісно-орієнтованому уроці є різноманітні форми та методи роботи:
Завдання та вправи для уроків у 9 класі складаю самостійно та користуюся такою літературою:
На уроках української мови в 9 класі використовую різноманітні картки для індивідуальної роботи, тестові завдання різних видів, схеми-опори, таблиці, пам’ятки, різноманітні диктанти, алгоритми та інше.
| |
Переглядів: 818 | |
Всього коментарів: 0 | |