Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » До уроків української літератури

Літературні диктанти, 8 клас

Передмова

Серед основних завдань української літератури як навчального предмета – прищеплення бажання читати, підняття загальної освіченості учнів, вироблення вміння компетентно і цілеспрямовано орієнтуватися і інформаційному просторі, розвиток навичок самоосвіти, бажання вчитися.

Для здійснення цих завдань необхідні нові підходи в організації навчального процесу, зокрема використовувати на уроці такі види робіт, які б стимулювали активну діяльність школярів, формували вміння самоаналізу, самоконтролю, самооцінки, навчали вдумливо працювати з текстом літературного твору та матеріалом підручника.

Запропоновані в даному посібнику літературні диктанти спрямовані на постійну творчу співпрацю, діалог учителя з учнем, створення атмосфери зацікавленості на уроці. Вони дають змогу приділити більше уваги поточному оцінюванню роботи учня відразу після закінчення засвоєння матеріалу та під час уроку, оцінювання домашнього завдання.

Використання літературних диктантів на уроках  свідчать про інтерес учнів до виконання цього виду роботи, прагнення аналогічно конструювати аналогічні завдання.

Під терміном «літературні диктанти» розуміємо систему вправ та завдань, які дають змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів з теми, що вивчається, вміння відокремлювати основне, систематизувати, узагальнювати матеріал. Літературні диктанти розвивають логічне та асоціативне мислення, пам'ять; дають змогу економно використати час на уроці.

Літературні диктанти подібні до тестів. Проте, на відміну від них, де потрібно вибрати одну відповідь з- поміж інших, пропонований вид роботи потребує відповідного усного чи письмового пояснення, коментування тощо. 

Літературні диктанти зазвичай проводять на початку уроку (перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань) або в його кінці (підсумок, узагальнення); ефективні вони також на уроках узагальнення та контролю знань. Окремі завдання можуть бути використані як елементи тематичного оцінювання, у позакласній роботі. Літературні диктанти виконують у зошитах чи на окремих аркушах, можливе й усне опитування.

В даному посібнику вміщено літературні диктанти для 8 класу (згідно програми для загальноосвітніх  навчальних закладів. Українська література 5 – 12 класи / М.Г.Жулинський, Р.В.Мовчан. – К.: Перун,2005). Для зручності їх поділено по розділах, на кожен з яких запропоновано по декілька підвидів (до деяких подано методичний коментар в кінці посібника). До акродиктантів і лінійних диктантів подано відповіді.

Усна народна творчість

Історичні пісні

Акродиктант

Якщо ви правильно дасте відповіді на всі запитання, то з перших літер складете слово.

  1. Звідки родом був Устим Кармелюк?
  2. Як звали кошового отамана Сірка?
  3. Місце, де кмітливого запорожця Дмитра Вишневецького прозвали Байдою.
  4. Як називався день тижня, коли «в усі дзвони дзвонили і Кармелюка, як звірюку гонили»?
  5. Як називався у царській Росії начальник поліції у ХVІІІ – на поч. ХХ ст.

Відповіді: 1.Поділля. 2.Іван. 3.Січ. 4.Неділя. 5.Ісправник.

Ключ: пісні.

Цитатний диктант із завданням

Відтворіть пропущене прізвище легендарного пращура.

  1. Та ой як крикнув же та козак…,

Та ой на своїх же, гей, козаченьків.


 

  1. Чи не той то хміль,

Що коло тичин в’ється?

Ой той то …,

Що з ляхами б’ється.

  1. Не вернувся…,

Голова завзята,

Замучили молодого

Татари прокляті.

  1. Отак Максим …

Із панами бився,

І за те він слави

Гарной залучився.

  1. За Сибіром сонце сходить,

Хлопці, не зівайте:

Ви на мене, …,

Всю надію майте.


 

Диктант «Ерудит»

Поясніть значення слів, які зустрічаються в історичних піснях.

Ґринджоли, ружина, осавул, шанці, асесор, ісправник.

 

Дівчина з легенди – Маруся Чурай

Бліц-диктант

  1. Як традиційно називають Марусю Чурай?
  2. З якою давньогрецькою поетесою порівнюють Марусю Чурай?
  3. Звідки родом Маруся Чурай?
  4. В чому народ зберігає пам'ять про Марусю Чурай?
  5. Хто був батьком Марусі Чурай?
  6. При яких обставинах загинув Гордій Чурай?
  7. Хто полюбив Марусю  і не відкривав своїх почуттів?
  8. Кого кохала Маруся Чурай?
  9. Яку пісню, за словами дослідників, склала Маруся Чурай, коли пішов Грицько Бобренко на війну під проводом Б.Хмельницького?

10.В яку пісню вилила свою тугу за коханим?

11.В якій пісні Маруся Чурай виклала план помсти Грицю?

12.Хто врятував Марусю Чурай від страти?

Цитатний диктант

Хто так сказав? З якого втору рядки?

  1. – Прощай, милий мій синочку,

Та не забувайся,

Через чотири неділеньки

Додому вертайся.

  1. – Нащо ж ти ,доню, Гриця отруїла?
  2. – Ой Бог знає коли вернусь,

У яку годину,

Прийми ж мою Марусеньку,

Як рідну дитину.

  1. – Нехай він не буде ні тій, ні мені,

Нехай дістанеться сирій землі.

  1. – Де ти, милий, чорнобривий? Де ти? Озовися!

Як я, бідна, тут горюю, прийди подивися.

Українські народні думи

Диктант «Одним словом»

Узагальніть подані поняття.

  1. Остап Вересай, Михайло Кравченко, Гнат Хоткевич, Андрій Шут –…
  2. Ніна Павленко, Валентина Третьякова, Неля Московіта – …
  3. Валентина Пахомова, Елеонора Пилипенко-Миронюк, Юлія Гамова – …
  4. «Маруся Богуславка», «Іван Богун», «Невольницький плач» – …

Літературний диктант

Додати слово до визначення

  1. Великі пісенно-розповідні твори на історико-героїчні та соціально-побутові теми називаються …
  2. Узагальнений образ жінки-полонянки – …
  3. Протяжне проказування, наближене до співу називається…
  4. Маруся допомагає визволитися з полону…
  5. Пам’ятник Марусі встановлено на …
  6. Виконавців дум називають…
  7. Найвідомішим кобзарем ХІХ ст. є …

 

Цитатний диктант

З якої народної думи ці рядки?

1. «А в тій темниці пробувало

Сімсот бідних козаків,

А в неволі пробували

Та Божого світу

І сонця праведного не забачали».

2. «На Чорному морі не гаразд починає:

Ізо дна моря сильно хвиля вставає,

Судна козацькі-молодецькі на три часті розбиває».

З давньої української літератури

Літературний диктант

  1. З творами якого відомого співця порівнює свій твір невідомий автор «Слова…»?
  2. як звали брата Ігоря, з котрим князь збирався в похід, звідки він?
  3. Яка недобра прикмета була перед походом Ігоря?
  4. На яку ріку повів Ігор свою дружину?
  5. Як закінчилася перша битва князевого війська з половцями?
  6. Що робили дружинники із золотом, дорогими тканинами?
  7. Як називається такий художній засіб, ужитий в уривку:

Чорна земля під копитьми

Кістьми була засіяна,

А кров’ю полита:

Тугою зійшло це по Руській землі!

  1. Коли «упали стяги Ігореві»?
  2. Що сказав Святослав, дізнавшись про поразку Ігоря?
  3. Хто і де плакав рано за Ігорем?
  4. Хто допоміг Ігореві втекти з полону?
  5. Як на Русі зустріли Ігоря?

Лінійний диктант

1, 2. Половецькі хани, які неодноразово очолювали набіги кочовиків на Русь.

3. Яке місто застогнало тугою?

4. Як звали брата Ігоря, з котрим князь збирався в похід?

5. Річка, на яку повів Ігор свою дружину.

6. Місто, де князював Ігор Святославич.

7. Річка, на якій збудовано Новгород-Сіверський.

Відповіді: 1. Гзак. 2. Кончак. 3. Київ. 4. Всеволод. 5. Дон. 6. Новгород

Світ української поезії

Тарас Шевченко

Хронологічний диктант

1814р., 1838., 1840р., 1843р., 1845р., 1847р., 1850р., 1857р., 1861р., 1962р.

Асоціативний диктант «Біографія»

Село Кирилівка, Енгельгард, Вільно, Ширяєв, Літній сад, 22 квітня 1838р., Академія мистецтв, 1843 р., 1840 рік, «Три літа», Кирило-Мефодіївське товариство, каземат, Орська фортеця, Кос-Арал, Ликера Полу смакова, «Буквар», 22 травня 1861 рік.

Бліц-хвилинка

Визначте жанри творів Т.Шевченка.

«Назар Стодоля», «Сон», «Минають дні, минають ночі», «Кавказ», «Думи мої, думи мої», «Сліпа», «Тополя», «До Основ’яненка», «Мені однаково».

Цитатний диктант


 

З яких творів ці рядки?

1. У всякого своя доля

І свій шлях широкий.

2. На розпутті кобзар сидить

Та на кобзі грає…

3. Защебече соловейко

В лузі на калині…

4. Співають ідучи дівчата…

5. І мене в сім'ї великій,

В сім'ї вольній, новій…

6. Мов прокинувся, дивлюся:

Село почорніло…


 

Бліц-диктант

  1. 1843 – 1847 роки – це …
  2. Кому присвячена «Катерина»?
  3. У якому вірші поет згадує «лихих людей»?
  4. Про чию долю йдеться у вірші «Ой три шляхи широкії»?
  5. Скільки творів було у першому виданні «Кобзаря»?
  6. Як Шевченко по-народному називав свої поетичні твори?
  7. В якому вірші поет розмірковує про сенс людського життя, про власну долю?
  8. До якого ліричного жанру можна віднести вірш «Минають дні, минають ночі» і чому?

Хронологічний диктант

Розставте ці твори Т.Шевченка відповідно до часу написання.

«Кавказ», «Сон», «Назар Стодоля», «Минають дні, минають ночі»,»Мені однаково», «Ой три шляхи широкії», «Заповіт».

Диктант «Одним словом»

Узагальніть подані поняття.

  1. Є.Гребінка, К.Брюллов, О.Венеціанов, В.Жуковський.
  2. «Сон», «Кавказ», «І мертвим, і живим», «Великий льох»…
  3. «Лілея», «Причинна», «Тополя», «Утоплена».
  4. «Княгиня», «Музикант», «Художник»…
  5. «Мені однаково», «Садок вишневий коло хати», «Заповіт»…

Іван Франко

Хронологічний диктант

27 серпня 1856 р., 1867 – 1875рр., 1875р., 1877р., 1880р., 1882р., 1883р.,1889р., 1893р., 1896р., 1905р., 28 травня 1916р.

Асоціативний диктант «Біографія»

Каменяр, село Нагуєвичі, 1877,1880,1889 роки,  «Зів’яле листя», доктор філософських наук, філософська поема, Михайло Павлик, «Дзвін», чотири тисячі, «З вершин і низин», 1867 – 1875 рр., Львівський університет.

 

 

Літературний диктант по поемі «Іван Вишенський»

  1. Що єдине порушує тишу на Афоні?
  2. Що було вершиною аскетичного подвигу послушників?
  3. Якою була відповідь Вишенського на всі питання ігумена перед спуском у печеру?
  4. Що вважав старець за свого товариша?
  5. Чий, за міркуваннями аскета, образ «ясний, тихий та принадний, коли здалека дивиться, а гіркий, страшний зблизу»?
  6. Хто був першим «гостем» печерного старця?
  7. Чому Іван не врятував муху?
  8. Про що думав старець, побачивши занесені вітром пелюстки вишневого цвіту?
  9. Хто привидівся старцеві в барках, що підпливали до Афонської гори?

10.Про що просили Вишенського в листі?

11. Яку відповідь дав старець?

12. Які слова Христові наштовхнули старця на думку про повернення в Україну?

Лінійний диктант

  1. Плоскодонне річкове судно без палуби для перевезення вантажу.
  2. Гора, на якій провів останні роки життя Іван Вишенський.
  3. Річ, по якій спускався павук.
  4.  Той, хто веде аскетичний спосіб життя.
  5. Скільки разів на день лунав голос дзвонів на горах?
  6. Монах у чині священика.
  7. Що вважав старець за свого товариша?

 

Відповіді: 1.Барка. 2. Афон. 3.Нитка. 4. Аскет. 5. Тричі. 6.Ієромонах. 7. Хрест.

 

Леся Українка

Хронологічний диктант

1871р., 1882р., 1893р., 1899р., 1901р., 1907р., 1911р., 1912р., 1913р., 1971р., 1972р.

 

Асоціативний диктант «Біографія»

Лариса Петрівна Косач, місто Новгород-Волинський, вірш «Надія», М.Драгоманов, «На крилах пісень», Сурамі, єгипетські піраміди, 1913р., Климент Квітка, вірш «До мого фортепіано»

Літературний диктант

З якого твору рядки?

1.  Якби я була зіркою в небі,

Я б не знала ні туги, ні жалю.

2. Моя душа ніколи не забуде

Того дарунку, що весна дала.

3. Лунали б тоді мої мрії

І щастя моє таємне…

4. Та була у нього пісня

 І дзвінкою, і гучною…

 

Володимир Сосюра

Асоціативний диктант «Біографія»

Містечко Дебальцеве, Микола Сосюра, Третя Рота, «Третя Рота», газета «Селянська громада», «Пісні крові», Марія Гаврилівна, український Боян, «Серце», перші вчителі, ремісниче училище.

Диктант-деталь (асоціативний)

Які твори В.Сосюри пригадуєте, коли читаєте ці словосполучення?

Вишневу свою Україну, одні пеньки та бур’яни, синіють ген на видноколі, всіми своїми ділами, над золотими берегами.

Борис Олійник

Літературний диктант «Ерудит»

Якщо у твердженні є помилка, виправте її.

  1. Борис Олійник народився в селі Зачепилівка.
  2. Написав перший вірш у 9 класі.
  3. Перша збірка поета «Вибір»
  4. У 1983 році було присуджено Державну премію  України ім.. Т.Шевченка.
  5. У 1953 році вступив на факультет філології Київського університету ім.. Т.Шевченка.
  6. Девіз Б.Олійника: «Та не тліть, а горіть!»

 

Володимир Підпалий

Асоціативний диктант «Життя і творчість»

Сім'я хлібороба, філологічний факультет, 1957 рік, «Зелена гілка»,  «Дніпро», «Вишневий світ», «Сині троянди», «Кожна бджілка – немов лічилка», 1973 рік.

Іван Малкович

Літературний диктант «Рими»

Учитель називає слова, а учні підбирають рими з віршів.


 

При свічі –

вітер вировий –

відвернулась пріч –

спадає з пліч –

по світах –

подався з віч –

дихає свіча –

Ірод мировий –

 


 

Асоціативний диктант

1961 рік, село Нижній Березів, «А-ба-ба-га-ла-ма-га», національний колорит, верлібр, Київський державний університет ім.. Т.Шевченка, старосвітська балада, внутрішній монолог. проблема збереження мови, філософські проблеми, «Ключ», «Музика, що пішла», «Білий камінь», Івано-Франківське музичне училище, перекладач, редактор.

Національна драма

Іван Карпенко-Карий

Літературний диктант

  1. Що означає прізвище головного героя?
  2. Хто такий Копач?
  3. Про чиє весілля йдеться у першій дії?
  4. Скільки землі у Калитки?
  5. Як заробив гроші Калитка на придбання землі?
  6. За чим прийшов Савка до Герасима?
  7. Про що свідчить той факт, що Савка і Калитка – куми?
  8. З ким Савка готовий спілкуватися, аби дістати гроші?
  9. Чому Калитка серед зразків, які дав йому Невідомий, не міг відрізнити фальшивих грошей від справжніх?

10. З якою прихованою метою батько посилає Романа до Пузирів?

11. У чому, за розповіддю Романа, виявилася нечесність Калитки?

Диктант «Одним словом»

Підберіть узагальнення до кожної групи:

1.М.Садовський, П.Саксаганський, М.Садовська-Барілотті, І.Карпенко-Карий – …

2.Возний, Назар Стодоля, Герасим Калитка, Терентій Пузир – …

3. «Мартин Боруля», «Розумний і дурень», «Сто тисяч», «Хазяїн» - …

4.Марія Заньковецька, Микола Садовський, Марко Кропивницький –

 

Літературний диктант «Чиї це слова?

(або хто про кого кому сказав)»

1. … Голяк масті, чирва світить!

2. Ах ти ж погань! Мужва репана! Давно лизала панам руки, за верству шапки скидала, а тепер розжилася, кумпанію з панами водить і зараз морду пиндючить перед своїм братом!

3. Як борщ та кашу, так і їстиму, як мазав чоботи дьогтем, так і мазатиму, а зате всю землю навкруги скуплю!

4. І одходить од грошей не хочеться, так би й держався за мішок.

5. Не розпалюйте ж мене, бо тут вам і амінь, коли почнете крутить.

6. Бач, яке нещастя скоїлось; чула моя душа, що з ним щось недобре діється.

7. Опит – велікоє діло.

8. Буде здоров’я,  будуть і гроші, а я навіки од них обрікаюсь, ніколи в світі не буду хотіть більше, ніж Бог дає.

9. Ох, земелько, свята земелько – божа ти дочечко! Як радісно тебе загрібати докупи, в одні руки…

 

З української прози

Михайло Коцюбинський

Літературний диктант «Продовж фразу»

  1. Тема повісті «Дорогою ціною» – …
  2. У творі підняті проблеми…
  3. Остап утік із села, тому що …
  4. Соломія пішла з Остапом через те…
  5. Перша спроба потрапити за кордон була…
  6. При другій спробі перетнути ріку Остап був…
  7. Коли Соломія пішла шукати дорогу й людей, до Остапа…
  8. У цей час у плавнях трапилася..
  9. Соломія знайшла циган і …

10. Цигани виявилися…

11. Остап потрапив у в’язницю, тому що …

12. Головна думка твору – …

 

Асоціативний диктант

1876 – 1880рр., товариство «Братство тарасівців», домашній учитель, урядовець, любов до літератури, батько, духовна семінарія, Вінницьке реальне училище, село Лопатинці, «Ялинка», Чернігів, Віра Устимівна Дейша, Чернігівська земська управа, товариство «Просвіта», «Тіні забутих предків», Німеччина, Болдіна гора, 1913р.

 

Осип Назарук

Хронологічний диктант

31 січня 1883 рік, 1916р., 1918р., 1920р., 1922р., 1928 р., 1930 р., 1939р., 31 березня 1940 р.

 

Диктант «Одним словом»

  1. Бучацька гімназія, Львівський університет, Віденський університет – …
  2. «Князь Ярослав Осмомисл», «Проти орд Чингізхана», «Роксоляна» – …
  3. Відень, Канада, США – …
  4. Настя Лісовські, Степан, Ірина, Сулейман – …

Акродиктант

  1. Село, в якому народилася Настя Лісовська.
  2. Служниця в гаремі або наложниця.
  3. Священна книга мусульман, збірник догм, правових законів.
  4. Син львівського купця Дропака.
  5. Ім’я Назарука.
  6. Річка біля Рогатина.
  7. Застаріла назва жасмину.
  8. Прізвище автора твору.
  9. Невільницький ринок.

Відповідь: 1. Рогатин. 2. Одаліска. 3. Коран. 4. Степан. 5. Осип. 6. Липа. 7. Ясмин. 8. Назарук. 9. Авретбазар.

Володимир Дрозд

Літературний диктант «Найуважніший»

(за повістю «Ирій»)

  1. Про яку марку автомашини мріяв дядько Денис?
  2. Як звали корову?
  3. Ким працював дядько Денис?
  4. У якому класі вчився Михайло?
  5. Як звали місцеву знаменитість – актора, який запросив Михайла до себе?
  6. З ким жили дядько і тітка?
  7. За якою горою було місто?
  8. У кого закохався Михайло в міській школі?
  9. Яке товариство створили хлопці?

10. Між якими місцями на землі розривалася душа головного героя?

11. Куди збиралася наукова експедиція?

Літературний диктант «Так» і «Ні»

(за оповіданням «Білий кінь Шептало»)

  1. Шептало змалку ненавидів табун, гурт і загорожі.
  2. Конюх Степан ставився до Шептала, як ідо всіх коней.
  3. Серед робіт Шептало найбільше любив крутити привід і їздити до міста.
  4. Інстинкт білого коня підказав йому, що рано чи пізно люди зломлять його.
  5. Шептало не розумів, чому деякі коні на кожному кроці огризаються, показують свій характер, адже цим нічого не досягнеш, крім батога.
  6. На удар хлопчика Шептало не звернув уваги.
  7. Шептало упав на траву і сумно задрімав, не відчуваючи ні дощу, не здригаючись від грому та  блискавок.
  8. Шепталові вже ніколи  не хотілося почути голос злого конюха.
  9. Коли Степан зненацька вдарив Шептала, того охопив глибокий відчай.

10. Викупавшись у ріці, Шептало вже не став білим конем, як раніше, а залишився брудно-сірим.

11. Кінь був згоден уже, щоб його покарали, аби лише повернутися до стайні.

12. Шептало думав, що головне, щоб він знав про свою білизну, а про чуже око краще лишитися колишнім.

Асоціативний диктант «Біографія»

25 серпня 1939р., Велика Вітчизняна війна, поліський край, районна газета, Київський державний університет ім. Т.Шевченка, газета «Літературна Україна», журнал «Київ», «Люблю сині зорі», «Вечори на хуторі біля Диканьки», 2003 рік.

Український гумор і сатира»

Володимир Самійленко

Хронологічний диктант «Біографія»

3 лютого 1864р., 1884 – 1890рр., 1890р., 1898р., 1907р., 1917р., 1920р., 1924р., 12 серпня 1925рік.

Бліц-диктант

  1. В чому найповніше виявився талант В.Самійленка?
  2. Чиї традиції продовжував В.Самійленко?
  3. За допомогою чого розкривається ідейний зміст поезії «Патріоти»?
  4. Що сказав відомий вчений Олег Бабишкін про В.Самійленка?
  5. До якого легендарного образу звернувся В.Самійленко у поемі «Чураївна»?

Євген Дудар

Асоціативний диктант «Біографія»

Село Озерне, батько, Степан Руданський та Остап Вишня, факультет журналістики, журнал «Перець», «Прошу слова», «Українці мої, українці…», «Галерея чудотворців».

Бліц-диктант

  1. Що означає вислів «Не робити з мухи слона»?
  2. Який висновок зробили найсерйозніша учена Муха?
  3. Чому Мухи не бачили Слона?
  4. Над чим сміється автор у гуморесці «Червона Шапочка»?
  5. Чи справді такою є молодь, як зобразив Є.Дудар?

Підсумковий урок

Літературний диктант

  1. Назвіть двох Марусь, уславлених у нашій літературі та фольклорі.
  2. Поетичний образ вірної дружини змальований…
  3. Письменниці, дочка письменниці.
  4. «Засуджений вірш»
  5. «Вільні вірші» писали…
  6. Інтриги, махінації, обман, гроші, нечистий – це в …
  7. Неволя – воля – боротьба – життя – смерть – воля – це шлях…
  8. Своїми гарним личком і слабенькими ручками вона підкорила імперію. Це …
  9. Місто мрії – це …

10. Кінь, який учить людей…

11. Письменники-гумористи й сатирики - …

12. Письменники – наші земляки –

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний коментар

Акродиктанти дають змогу учням одразу ж перевірити правильність виконання завдання, адже перші (другі, останні) літери слів-відповідей утворюють ключове слово, запропоноване в умові, або значення якого пояснюється.

Асоціативні диктанти перевіряють, як учні орієнтуються в основних моментах біографії та творчості письменника. Учитель читає дати, назви географічних об’єктів, творів, прізвища людей, які мають певний стосунок до автора.

Бліц-диктанти потребують блискавичної реакції. Учень відразу ж записує у зошиті відповіді на запитання вчителя.

Диктант-співпрацю проводять при поданні нового матеріалу, коли учень має вже певні знання, набуті в середніх класах.

Лінійні диктанти полегшують діяльність учнів тим, що остання літера кожного слова-відповіді з першою літерою наступного слова.

Літературний диктант «Ерудит» потребує від учнів уважного прочитання матеріалу підручника, самостійної роботи з додатковими джерелами.

Хронологічні диктанти пропонують, коли є потреба,  запам’ятати найважливіші дати, пов’язані з життям і творчістю автора. Крім того, вони дають змогу перевірити знання фактів із життя письменника у хронологічній послідовності.

Цитатні диктанти перевіряють знання учнями текстів, висловлювань про письменника, творчість якого вивчають.

 

Категорія: До уроків української літератури | Додав: Ленок (29.11.2014)
Переглядів: 9214 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar